suliza sulizafariz ikin aiskrm lina kek iqram bunge sushi suliza air sukan hijau konvo ros ns aym una bunge iqram bunge exam lemg f3 bungepurple iqram bungepink spongebob gua keliee boja pizza tiang bulan qiqah zura bgeoren kompang domo jihah kek smah air ulat pncg gunung oren ikan pepatung kek cahna cahnamen ajat mekap bunge pantai cah siput cupcake bunge badar cah lumut bunge kembang api manis buln kuihsampan cintakhadijh kek coklt milo baby coklt kekjmuan ros oren f5

Sunday 28 October 2012

SMAH: Majlis buat budak PMR

kehadapan pembaca,
blog ni bukan oficial blog sekolah ke apa, ni blog peribadi, bahasa dalam blog ni memang macam pasar borong. sebab saya tulis je apa yang terlintas kat kepala.
memang takda yang islamik sangat. tapi kalau ada yang takberapa sesuai untuk islam, tolong tegur. mekaceh.
dari tuan tanah kedaun. :P

* * *
assalammualaikum :)
lama sangat dah tak update blog <----- setiap kali post baru, tulis ayat ni -_____-'
(silalah bosan dengan saya.haha)

sekarang ni kat sekolah tengah giat berjalan program pasca pmr, sementara budak-budak lain sedang ber dup-dap-dup-dap (didalamdada~ (tiba-tiba)). dorang tengah sibuk nak exam.
form 2 &4 ada exam idadi thanawi
form 1 pun ada exam idadi
form 5 ada seminggu je lagi sebelum spm.
saya paham mereka yang lain sakittt je hati nengokan adik-adik form 3 dari celah tingkap kelas (celah tingkap! ayat nak sastera sangat tuh! haha)  yang gelak sakan main-main kat luar.

saya sedar & terharu ramai yang tunggu cerita dari smah ni.hehe
insyaAllah, saya cuba update sikit-sikit ye :)

hari tuh kannnn, (gaya bergosip betul!) cekgu-cekgu form3 plan nak buat satu majlis suprise untuk budak form3. sebelum mereka exam hari tuh. 

 majlis ringkas je, buat kat kelas 3 taqwa, saya jadi emcee, dimulakan dengan ucapan/ nasihat/ bebelan/ luahan hati dan perasaan para muallim & muallimah.
owh, saya paling berair mata dengar ucapan mh suriati yusuf. rasa sebak tiba-tiba, sebab dia bagi ucapan, pastu tiba-tiba nangis. dia lahirkan rasa terharu dengan perubahan lutfi dari 3 ihsan. (pelajar paling belakang tuh)
malu-malu muka lutfi masa tuh. merah tahan malu. (oke, merah tuh saya tipu :P)
pastu kan, ucapan ml makhtar pulak, dia cakap, dia paling suka bila masuk smah sebab disambut meriah oleh 3 taqwa. kira macam jatuh cinta kat budak-budak tuh.hehehe.
saya pulak rasa emosional dengan ucapan tuh.haha.
seriously, sebab tahun ni, setiap subjek kebanyakannya ada dua cekgu yang ajar, jadi majoriti cekgu ajar form3. nampak meriahlah dengan semangat setiap sorang nak bagi ucapan, sampai saya kena cut-cut.hahah. minta maaf sangat sebab majlis ni janji buat kejap je.hehee

 ini pulak persembahan nyanyian dari banat 2 amanah. banyak sebenarnya dorang nyanyi. lagu-lagu semangat. lagu bi. lagu justin bibir pun ada :P
sampai meleleh-lelehlah akak-akak form3 tuh menangis

 
 banin 2 amanah yang turun bagi sokongan :)

lepas persembahan, ada ucapan dari ml zul, dan majlis makan-makan.majlis ni sepenuhnya kelolaan mh khairiah yang banyak bersusah payah, dia yang uruskan semua dengan ml shahidan.

 
ada yang tanya, 
"mh, kenapa dorang ada majlis macam ni, kitorang takde pun," 
"sebab dorang special"
:)

 
 memang ada dengar ada budak lain yang jeles. hehe
tapi, percayalah, setiap pelajar yang ada di smah, semuanya special di hati kami, guru-guru :)

 
salam-salam mintak maaf.
percayalah, sepuluh tahun akan datang, perasaan ini takkan lagi sama.
ketawa kita takkan lagi sama getarnya.
kerna waktu itu kisah kita sudah saling berbeza.
 take ur time to keep this moment alive in ur heart.
(tolonglah maaf, ayat omputeh saya carca marba :p)

* * *
nanti saya update lain. saya rasa ayat penulisan saya makin teruklah -___-
macam tak caya dulu paling teror bm, sekarang macam rasa nak hantok je kepala sebab dah tak sastera sangat.huhu. tak boleh jadi ni. kena selalu menulis lepas ni.huhu

No comments:

Labels

engagement (1) hari sukan (1) iftar (1) smah (1)
Powered by Blogger.